4 essentiële Facebook-tips voor je Facebookpagina

Facebook biedt unieke marketingkansen voor zakelijke accounts. Naarmate meer en meer mensen op een dagelijkse basis gebruik maken van social media sites, waarvan Facebook op dit moment de nummer 1 is, zijn deze social media-sites een belangrijk onderdeel geworden van het dagelijkse leven van consumenten en daarmee ook van bedrijven. Door middel van social media stel je consumenten op de hoogte van nieuwe producten, promoties, evenementen of je huismerk.

Als je op dit moment nog geen Facebookpagina hebt voor jouw bedrijf, of als deze inactief is, vraag je je misschien af: waarom moet ik mijn bedrijf presenteren op deze social media-site? Het antwoord moge kort en duidelijk zijn: omdat dat de plek is waar de mensen zich bevinden.

Zelfs wanneer mensen niet thuis achter hun computer zitten, struinen ze social media-sites af via hun smartphone die in de werkkoffer of broekzak gewoon mee gaat naar buiten.

Als bedrijf kun je hier handig op inspelen en via Facebook een gemeenschap opbouwen met trouwe klanten, om zo de omzet van het bedrijf te verhogen.
4 tips voor je zakelijke Facebookpagina

1. Engageer met interessante inhoud

Het is belangrijk om jouw Facebookpagina regelmatig te updaten met frisse inhoud dat de aandacht van jouw doelgroep trekt. Zo kun je natuurlijk informatie delen over jouw producten in het algemeen, maar je kunt ook oplossingen bieden voor problemen van jouw doelgroep.
Zorg er wel voor dat je niet te opdringerig overkomt; het is belangrijk om niet te pushen om jouw product of dienst aan de man te brengen.

2. Maak strategisch gebruik van trefwoorden

Houd zoekmachineoptimalisatie in gedachten bij het creëren van jouw bedrijfspagina op Facebook. Zorg ervoor da SEO-trefwoorden zijn opgenomen in de belangrijkste onderdelen van de pagina, zoals de URL, paginatitel, het ‘Over ons’-gedeelte, etc. En zoals altijd geldt: let op dat je je trefwoorden niet te vaak herhaalt. De naam van jouw pagina is onderdeel van de title tag en de korte omschrijving is onderdeel van de meta-omschrijving. Bekijk hier de Facebookpagina van Socialhulp.nl voor nog meer tips.

Facebookpagina Socialhulp.nl

3. Inspireer je doelgroep

Niet alle berichten die je plaatst op de Facebookpagina van je bedrijf hoeven gericht te zijn op de diensten of producten die jouw bedrijf te bieden heeft. Je kunt de aandacht van je fans ook vasthouden door ze te inspireren met nuttige berichten. Het plaatsen van afbeeldingen met inspirerende citaten is een geliefde trend. Deel positieve citaten en jouw fans zullen een positief gevoel associëren met jouw merk.

4. Beloning voor de moeite

Het is nu eenmaal een feit: populariteit is belangrijk op Facebook. Hoe meer likes jouw bedrijfspagina heeft, hoe groter de kans op meer naamsbekendheid en hoe makkelijker je in contact komt met jouw doelgroep. facebookpagina tips vind ik leuksZorg voor meer zichtbaarheid door meer likes te genereren. Dit doe je door jouw gemeenschap te vragen om jouw pagina te liken… en hoeveel leuker kun je deze kleine handeling nu maken dan door iets weg te geven? Het zij een product, een sample, een kortingscode, een sneak peek voor opkomende producten… exclusief voor iedereen die jouw bedrijfspagina op Facebook liket.

Conclusie

Is jouw bedrijf al actief op Facebook met een Facebookpagina? Zorg dat je slim gebruik maakt van je mogelijkheden en investeer in een zakelijke aanwezigheid op social media-sites. Facebook is 24 uur per dag, 7 dagen per week beschikbaar als jouw marketingtool.

Deel nu!

Leave A Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *